Welcome to RIMOWA , the first German Maison under the LVMH Group.
The Global Collection Merchandiser , reporting to the Global Merchandising Manager, is responsible for implementing a comprehensive 360 business vision.
Support the overall product strategy, identifying new business opportunities, and analyzing sales data, market trends, and competitor activities : Work hand in hand with regions to build a Merchandising Brief, including regions feedbacks, product gaps & opportunities E Com & CRM: Support and align retail strategy, digital channels and clienteling Retail: Support the development of tools to enrich retail activities 3)Training : Ensure a regular communication with Training team so Merch priorities are reflected in the Training strategy and launches are well supported Manage the deployment and communication of product knowledge between product and training departments Contribute on the creation of the Store brief: addingall the merchandising information as prices, clusterings, VM guidelines Analytical and synthesis skills : proficiency in interpreting sales figures & key performance indicators (KPIs).
Advanced Excel skills for data manipulation and reporting Fluent in English, another language would be appreciated Bienvenue chez RIMOWA , la première maison allemande du groupe LVMH.
Le Global Collection Merchandiser , sous la responsabilité du Manager Merchandising Global, est responsable de la mise en œuvre d'une vision commerciale globale à 360°.
1)Stratégie produit & planification de la collection : Soutenir la stratégie produit globale, en identifiant les nouvelles opportunités commerciales et en analysant les données de vente, les tendances du marché et les activités des concurrents : Travailler en étroite collaboration avec les régions pour élaborer un dossier de merchandising, comprenant les commentaires des régions, les lacunes et les opportunités en matière de produits Analyse des performances de l'entreprise combinée à des informations qualitatives E Com & CRM : Soutenir et aligner la stratégie de vente au détail, les canaux numériques et le clientélisme Commerce de détail : Soutenir le développement d'outils pour enrichir les activités de vente au détail 3)Formation : Assurer une communication régulière avec l'équipe de formation afin que les priorités de Merch soient reflétées dans la stratégie de formation et que les lancements soient bien soutenus Gérer le déploiement et la communication de la connaissance produit entre les départements produit et formation Contribuer à la création du brief magasin : ajouter toutes les informations merchandising telles que les prix, les regroupements, les directives VM Capacité d'analyse et de synthèse : maîtrise de l'interprétation des chiffres de vente et des indicateurs clés de performance (KPI).
Compétences avancées en Excel pour la manipulation des données et l'établissement de rapports Anglais courant, une autre langue est appréciée
Merchandiseur - _ Cdi F/h, Paris
Free
Merchandiseur - _ Cdi F/h, Paris
France, Ville-de-Paris, Paris,
Modifié January 17, 2025
Description
Détails du poste:
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Informations de l'employeur

RIMOWA is the manufacturer of ultra lightweight and durable polycarbonate and aluminum luggage. Founded in 1898 and still family owned in the 3rd generation, the German company is known as the "luggage with the grooves". RIMOWA: inventor of the next generation of luggage.
Specialties
Polycarbonate Luggage,
Ultra lightweight and durable luggage,
Aluminum Luggage,
Luxury Luggage