Publicité:



Content Management Analyst, Tax Expert - French Required - Remote

Dernière mise à jour 2023-09-22
Expire 2023-10-22
ID #1803579375
60 €
Content Management Analyst, Tax Expert - French Required - Remote
France, Calvados, Caen,
Modifié August 18, 2023

Description

Content Management Analyst, Tax Expert - French Required - Remote page is loaded Content Management Analyst, Tax Expert - French Required - Remote Apply locations CAN - Sherbrooke CAN-Calgary – Work from Home CAN-Vancouver – Work from Home CAN-Montreal - Work from Home CAN-Ottawa – Work from Home time type Full time posted on Posted Yesterday job requisition id R0036958 English version follows Résumé du poste : Nous sommes à la recherche d’experts pour combler un poste au niveau de l’équipe de l’impôt des particuliers. Nous sommes à la recherche d’une personne passionnée de fiscalité souhaitant évoluer dans un environnement non conventionnel où elle participera au développement et à la livraison de logiciels fiscaux performants et à la fine pointe de la technologie. La personne recherchée sera responsable d’analyser les lois fiscales, les demandes clients, les spécifications gouvernementales et les différents budgets afin d’intégrer aux logiciels les changements et les nouvelles mesures. Nous offrons la possibilité de télétravail. Principales resposabilités : Effectuer la mise à jour fiscale, en collaboration avec les autres membres de l’équipe de développement, des différents produits pour les sujets qui vous sont assignés. Effectuer la recherche fiscale nécessaire au développement des produits. Analyser les demandes d’amélioration et établir des solutions novatrices qui répondront efficacement aux besoins des clients. Participer aux communications avec les autorités fiscales, selon les besoins. Participer à la rédaction de la documentation relative aux produits. Collaborer avec l’équipe du soutien fiscal afin d’aider à répondre aux questions concernant les sujets qui vous sont assignés. Exigences du poste: B accalauréat en administration, option comptabilité ou fiscalité ou l’équivalent 2 ans d’expérience en préparation professionnelle de déclarations de revenus des particuliers, sociétés ou fiducies. Connaissance de logiciel fiscal. Capacité à interpréter la législation fiscale ou les projets de loi. Maîtrise des fonctions intermédiaires d’Excel. Disponibilité à faire des heures supplémentaires durant les périodes précédant les sorties de version. Wolters Kluwer un leader mondial : Plus de 20 000 bureaux comptables, dont les 30 plus grands cabinets au Canada, s’en remettent à nos logiciels Taxprep, CCH iFirm Tax et Cantax, et les utilisent pour produire des millions de déclarations de revenus annuellement. Relevez de nouveaux défis en vous joignant à une équipe talentueuse, dynamique et motivée. Chez Wolters Kluwer, l’entraide et la collaboration sont inscrites dans notre ADN! Wolters Kluwer vous offre : Une gamme complète d'avantages sociaux. Un REER collectif avec participation possible de l’employeur. La possibilité d’un bonus annuel. Débuter votre emploi avec 3 semaines de vacances. Un programme d’aide aux employés. De la formation en continus. Les heures supplémentaires rémunérées. Job summary: We offer the possibility for remote work.We are looking for experts to fill a position in the personal income tax team. We are looking for someone with a passion for taxation who wants to work in an unconventional environment where they will participate for the development and release of high-performance, state-of-the-art tax software. The Tax Software analyst will be responsible for analyzing tax laws, customers’ requests, government specification, and the various budgets to integrate changes and new measures into the software. Main responsibilities: Perform tax update, in collaboration with other members of the product development team, of the different products for topics assigned to you.Perform the tax research necessary for the products development.Analyze improvement requests and establish innovative solutions that will effectively meet customer needs.Participate in communications with tax authorities, as required.Participate in the drafting of product documentation.Collaborate with the Tax Support teams to answer questions regarding assigned topics. Position requirements: Bachelor's degree in administration, accounting, or tax option or equivalent.2 years of experience in professional preparation of corporate, personal or trust tax.Experience with a tax software.Ability to interpret tax legislation or bills.Proficiency in intermediate Excel functions.Availability to work overtime during periods preceding releases.Wolters Kluwer a world leader:More than 20,000 accounting offices, including the 30 largest firms in Canada, rely on our Taxprep, CCH iFirm Tax and Cantax software, and use them to file millions of tax returns annually. Take on new challenges by joining a talented, dynamic and motivated team. At Wolters Kluwer, mutual aid and collaboration are in our DNA!Wolters Kluwer offers you: A full range of benefits. A group RRSP with possible employer participation. The possibility of an annual bonus. Start your job with a 3-weeks’ vacations. An employee assistance program. Continuous training. Paid overtime. Similar Jobs (1) Translator - English/French - Remote locations 5 Locations time type Full time posted on Posted Yesterday About Us Wolters Kluwer is a global provider of professional information, software solutions, and services for clinicians, nurses, accountants, lawyers, and tax, finance, audit, risk, compliance, and regulatory sectors.  For 180 years, Wolters Kluwer has been innovating the way professionals and businesses work. Our employees are at the cornerstone of bringing our vision to life.  O ur pursuit of excellence coupled with the pride we take in our work, enables our customers to solve their most critical problems.  At Wolters Kluwer we encourage you to be your unique self, bring your ideas to life, learn, develop, and thrive. We offer you a world of endless opportunities. Join us and build a brighter future!  The Power of Purpose 0:00  /  1:32 Wolters Kluwer reported 2022 annual revenues of €5.5 billion. The group serves customers in over 180 countries, maintains operations in over 40 countries, and employs approximately 20,000 people worldwide. The company is headquartered in Alphen aan den Rijn, the Netherlands. Wolters Kluwer shares are listed on Euronext Amsterdam (WKL) and are included in the AEX and Euronext 100 indices.  For more information about our solutions and organization, visit www.wolterskluwer.com , follow us on Twitter , Facebook , and LinkedIn. Equal Opportunity Employer Wolters Kluwer and all of its subsidiaries, divisions and customer/business units is an Equal Opportunity / Affirmative Action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or any other protected status.GDPR Careers Privacy & Cookies Wolters Kluwer (“we” or “us”) wants to inform you about the ways we process your personal information. In this Privacy & Cookie Notice we explain what personal information we collect, use and disclose. You'll find details related to GDPR and other data privacy policies on our Careers Privacy & Cookies page.

Détails du poste:

Type d'emploi: À plein temps
Type de contrat: Permanent
Type de salaire: Mensuel
Occupation: Content management analyst, tax expert - french required - remote
Min. Un salaire: 40.000

⇐ Emploi précédent

Emploi suivant ⇒     

 

Contacter l'employeur

    60 € / Mensuel

    Informations de l'employeur

    Recherche rapide:

    Lieu

    Tapez la ville ou la région

    Mot-clé


    Publicité: