Publicité:
Assistant(e) Support Clients (h/f)
Free
Assistant(e) Support Clients (h/f)
France, Hauts-de-Seine, Nanterre,
Modifié November 19, 2023
Description
Missions L' Assistant(e) Support Clients est le point d'entrée fonctionnel et technique des demandes des Experts RH des Clients (hors expertise paie). Il assiste et guide les Clients dans les grands domaines suivants : les processus RH, l'utilisation des applications Experts et Internet fournies par ADP, le suivi de la production et de l'exploitation mensuelle. Activités principales Assister et guider les Clients au quotidien sur l'utilisation des outils ADP ; Mesurer l'impact et l'urgence des demandes ; Prioriser et enregistrer les demandes de service et incidents des Clients ; Résoudre les demandes Clients à partir des fiches solutions ou les orienter vers les équipes adéquates après un premier diagnostic ; Communiquer/suivre l'incident et alerter les équipes concernées selon les SLA ; Valider avec le client et les équipes internes la clôture de l'incident ; Profil Sens du service Relation client Adaptabilité Ecoute Sens de la pédagogie Esprit d'analyse et de synthèse Rigueur et organisation Esprit d'équipe Intégrité Compétences Maîtriser les fondamentaux : Connaissance de l'entreprise, des Offres, Service Excellence et Compliance Compétences Opérationnelles : Relation Client (engagements réciproques, analyse des besoins, SIRH & processus métiers) Compétences transverses : communication, gestion du temps et des priorités, outils bureautiques, anglais souhaité Poste handi-accessible nsuelle. Diversity, Equity, Inclusion & Equal Employment Opportunity at ADP: ADP affirms that inequality is detrimental to our associates, our clients, and the communities we serve. Our goal is to impact lasting change through our actions. Together, we unite for equality and equity. ADP is committed to equal employment opportunities regardless of any protected characteristic, including race, color, genetic information, creed, national origin, religion, sex, affectional or sexual orientation, gender identity or expression, lawful alien status, ancestry, age, marital status, or protected veteran status and will not discriminate against anyone on the basis of a disability. We support an inclusive workplace where associates excel based on personal merit, qualifications, experience, ability, and job performance. Ethics at ADP: ADP has a long, proud history of conducting business with the highest ethical standards and full compliance with all applicable laws. We also expect our people to uphold our values with the highest level of integrity and behave in a manner that fosters an honest and respectful workplace. Click to learn more about ADP's culture and our full set of values.
Détails du poste:
⇐ Emploi précédent |
Emploi suivant ⇒ |
Contacter l'employeur
Informations de l'employeur

Whether you're a small business coping with payroll for the first time, or a large enterprise
optimizing your global talent strategy, ADP has the innovative software and unmatched expertise to help you improve compliance, reduce costs, and get the best out of your most important asset: your employees.
With more than $11 billion in revenues and more than 65 years of experience, ADP® (NASDAQ: ADP) serves approximately 620,000 clients in more than 125 countries. For more information about ADP or to contact a local ADP sales office, reach us at 1.800.225.5237 or visit the company's Web site at www.adp.com.